Werk je als Business Analist of heb je een rol in de organisatie waarbij er van je verwacht wordt dat je requirements opstelt en schrijft? We weten allemaal hoe belangrijk het is om de behoeftes van gebruikers, eindgebruikers en de klant (business) correct te verwoorden en deze zo te documenteren zodat alle relevante betrokken partijen (belanghebbenden / stakeholders) de opgestelde requirements weten te vinden en begrijpen wat de requirements betekenen.Op basis van onderzoek en harde cijfers is vastgesteld dat het niet goed vastleggen van de juiste requirements op een correcte manier geformuleerd bijdraagt aan het niet succesvol zijn van een project of productontwikkeling, ook al hebben we de deadline gehaald en zijn we binnen budget gebleven. Hoe schrijf ik goede requirements, hoe weet ik dat ze correct geschreven zijn. Begrijpen de stakeholders wat er staat en verwoordt de requirement ook echt de behoefte van de stakeholder. Tijdens deze tweedaags workshop gaan we in op het schrijven van juiste requirements op de traditionele manier met veel oefeningen. Welke woorden mag ik wel gebruiken en welke niet? Waar moet ik op letten? Welke afspraken maken we binnen de organisatie? De workshop bestaat uit een aantal modules waarbij we steeds een stapje verder dieper op de materie ingaan, dit allemaal ondersteund door veel oefeningen. Vanuit de traditionele manier van schrijven, maken we de stap naar het schrijven van User Stories, op basis van geïdentificeerde Users/Gebruikers (User groups /Gebruikersgroepen ). Waarbij we o.a. aandacht besteden aan het niveau van details in een User Story.