In een snel veranderende wereld zoeken steeds meer organisaties naar manieren om snel in te kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen. Om de concurrentie voor te blijven. Om efficiënter te werken. Werknemers zullen flexibeler moeten kunnen werken en daarvoor de juiste vaardigheden ontwikkelen zodat ze van waarde kunnen blijven voor hun werkgever. Design Thinking is een proces en een mindset waarmee je dit bereikt. Complex problem solving, kritisch denken en creativiteit (samen ook wel 'disruptive thinking' genoemd) zijn in 2020 de top-3 vaardigheden die van werknemers gevraagd worden. In deze training ontwikkel je deze en andere vaardigheden met behulp van tools en technieken uit design thinking; een manier van denken en vooral doen die je leert sneller en effectiever nieuwe oplossingen te bedenken, te valideren en te realiseren. Je ontwikkelt een mindset die jou en jouw bedrijf of organisatie 'future-proof' maakt. Met de voor Design Thinking zo kenmerkende 'human centered approach' doorlopen deelnemers 5 stappen waarin onderwerpen aan bod komen als probleemdefinitie, creative problem solving, valideren en protoypen. We gaan aan de slag met diverse tools, zoals Stakeholder Mapping, Persona's, Customer Journey Mapping en Rapid Prototyping. We eindigen de training met korte pitches. In korte tijd ontdek je hoe het proces dat je doorloopt je snel helpt echt stappen te maken met vernieuwing en innovatieprocessen. En om er überhaupt morgen mee te kunnen beginnen. Deelnemers ontwikkelen ondernemende vaardigheden en ervaren dat dóen de beste manier van denken is, dat fouten maken mag, dat iets niet 'af' hoeft te zijn om een volgende stap te zetten en dat snel toetsen en testen enorm veel tijd en geld kan besparen. De geleerde vaardigheden zijn na de training direct toepasbaar in de eigen dagelijkse praktijk.